Правила WRO 2019

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням

Форма реєстрації

Зміст

Вступ
Важливі зміни для WRO 2018
1. Surprise Rule
2. Матеріали
3. Положення про робота
4. Ігрове поле
5. Початок змагань
6. Змагання
7. Зона підготовки
8. Заборонені матеріали
9.Справедливість
10. Інтернет-рішення / дублікати моделей та програм

Вступ
Робототехніка це прекрасна платформа для навчання та здобуття навичок 21-го століття. Вирішення робототехнічних проблем заохочує інновації та розвиває творчі вміння та здатність до вирішення проблем у студентів. Оскільки робототехніка перетинає декілька навчальних предметів, студенти повинні навчатися та застосовувати свої знання з науки, технології, інженерії, математики та комп’ютерного програмування. Найцікавішою частиною розробки роботів є те, що учні отримують задоволення. Вони працюють разом як команда, віднаходячи власні рішення. Тренери направляють їх на шляху, а потім відступають, щоб відкрити шлях своїх власних перемог та невдач. Студенти процвітають у цьому сприятливому і занурюючому середовищі, і навчання відбувається, природно, як дихання.

Наприкінці дня, наприкінці чесного змагання, студенти зможуть сказати, що вони зробили все можливе, вони здобули знання, і повеселилися.

Важливі зміни для WRO 2019

Пункт Зміна
2.10 Дозволене програмне забезпечення для всіх вікових груп
2.11 Нове правило про ноутбук/програму в день змагань
3.2 Точно визначено правило про використання одного контролера в на команд
4 Таблиці специфікації ігрового поля та столу
6.3 Перевизначення правила
9.1 Додана інформація про керівні принципи та Кодекс етики WRO
9.3 Нова норма штрафного часу,якщо порушені правила
10.1/10.2 Пояснення щодо інтернет-рішень
11 Керівні принципи WRO

Правила змагань встановлює асоціація WORLD ROBOT OLIMPIAD.

  1. Surprise Rule

1.1.        Surprise Rule оголошується вранці в день змагань. (Якщо змагання проводяться декілька днів, то на кожен день окреме Surprise Rule)

1.2.        Surprise Rule повинно бути передано учасникам команд (за винятком тренера) у письмовому вигляді.

  1. Матеріали

2.1.        Контролери, двигуни та сенсори, що використовуютья в роботі повинні бути лише з комплектів LEGO® MINDSTORMS (NXT або EV3). Єдиний виняток це сенсори HiTechnic Color.

2.2.        Для конструювання робота повинні бути використані тільки деталі LEGO®. WRO рекомендує використовувати Education-версії LEGO®.

2.3.        Команди повинні підготувати та принести все обладнання, програмне забезпечення та портативні комп’ютери, які їм знадобляться під час зманань.

2.4.        Команди повинні підготувати та принести достатньо запасних частин. У разі будь-яких нещасних випадків або несправності обладнання, та будь яких елементів, організатори не несуть відповідальність за їх обслуговування або заміну.

2.5.        Тренерам (глядачам) не дозволяється входити в зону змагань, надавати будь-які інструкції та поради під час змагань.

2.6.        Всі деталі робота повинні бути попередньо розібрані (не допускаються заздалегіть зібрані будь які частини) перед початком змагань. (Навіть шина не повинна бути одягнена на колесо до початку змагань)

2.7.        Команди не можуть використовувати будь-які інструкції / довідники для складання свого робота, будь то письмова, ілюстрована чи наочна версія, незалежно від формату, в якому вони знаходяться (включаючи паперові та цифрові).

2.8.        Команди можуть підготувати програму для робота заздалегіть.

2.9.        Забороняється використовувати гвинти, клей, стрічку або будь-які не-LEGO матеріали для закріплення або прикраси будь-яких компонентів на роботі. Не дотримання цього правила призведе до дискваліфікації.

2.10.      Програмне забезпечення для всіх вікових груп (Молодша ліга, Середня ліга та Старша ліга) дозволяється використовувати будь-яке та будь-яку прошивку на контролерах NXT/EV3.

2.11.      Команди не можуть ділитися один з одним ноутбуком, контроллером та/або програмним забезпеченням  під час змагань.

2.12.      Під час змагань можуть використовуватитсь тільки офіційні версії акумуляторів NXT/EV3 (№ 45501 для EV3, 9798 або 9693 для NXT) та елементи живлення типу АА.

2.13.      Двигуни та сенсори тільки виробництва LEGO® та HiTechnic. Будь-який інший продукт заборонений для використання. Команди не можуть змінювати будь-які оригінальні частини (наприклад: EV3, NXT, двигуни та сенсори тощо). Робот, зроблений з використанням модифікованих частин, буде дискваліфікований у поточному матчі.

Дозволені сенсори та двигуни:

9842 – NXT мотор
9843 – NXT Датчик дотику
9844 – NXT Датчик освітленості
9846 – NXT UltraSonic (ультразвуковий датчик)
9694 – Датчик кольору NXT
45502 – Великий мотор
45503 – Середній мотор
44504 – Ультразвуковий датчик
44506 – Датчик кольору
44507 – Датчик дотику
44509 – Інфрачервоний датчик
45505 – Гіроскопічний датчик
Датчик кольору HiTechnic NXT V2

 

  1. Положення про робота

3.1.        Максимальні розміри робота перед початком “місії” повинні бути в межах 250 мм × 250 мм × 250 мм включно з кабелями (не торкається стінок контрольного куба). Після запуску робота розміри робота не обмежені.

3.2.        Командам дозволено використовувати тільки один контролер (NXT або EV3 ) . Команди можуть принести з собою декілька контролерів на випадок поламки, але під час змагань можна використовувати лише один. Запасний контролер команди повинні залишити у тренера (відповідальної особи) і звернутися до судді для обміну контролерів. Важливо! Запасний контролер не має містити жодної програми при передачі тренером через суддю та не містити SD-карту.

3.3.        Кількість двигунів та сенсорів, що можуть використовуватись не обмежена. Для підключення двигунів та сенсорів допускається використання тільки офіціальних матеріалів LEGO®.

3.4.        Командам не дозволяється виконувати будь-які дії, що заважають або допомагають роботу під час залікової спроб (програма запущена або натискається центральна кнопка, щоб активувати робота). Команди, які порушують це правило, отримають 0 (нуль) балів та максимальний час у поточному заїзді.

3.5.        Робот повинен бути автономним і завершити “місії” самостійно. Будь-який радіозв’язок, системи дистанційного керування та дротовий або бездротовий контроль не дозволяються під час під час залікової спроби. Команди, які порушують це правило, будуть дискваліфіковані і повинні негайно залишити зону проведення змагань.

3.6.        Робот може залишити на полі будь-які свої частини, які не містять основних вузлів (контролер, двигуни, сенсори), якщо це необхідно. Як тільки частина торкається поля або елемента гри, і не торкається робота, він вважається вільним елементом LEGO, який не є частиною робота.

3.7.        Функції Bluetooth і Wi-Fi повинні бути вимкнені увесь час. Це означає, що всі частини програми повинні запускатися на контролері та зв’язок з контроллером тільки через USB-кабель.

3.8.        Використання SD-карток для зберігання програм дозволено. Картки SD повинні бути вставлені перед  карантином, і не можуть бути вилучені до кінця залікової спроби.

  1. Ігрове поле

4.1.        Внутрішні розміри ігрового столу 2362 мм x 1143 мм.

4.2.        Висота бортів столу становить 70 + – 20 мм.

4.3.        Колір бортів не регламентовано.

4.4.        Усі чорні лінії не менше 20 мм.

4.5.        Ігрове поле повинно бути надруковано на матовій поверхні/поверхні, що не віддзеркалює світло. Рекомендований матеріал для друку – ПВХ 510 г/м². Матеріал ігрового поля не повинен бути занадто м’яким .

  1. Початок змагань

5.1.        Перед входом до зони змагань, команда повинна бути готова до проходження контролю речей, устаткування та наборів  на відповідність правилам.

5.2.        Команди не можуть знаходитись в ігровій зоні до “Часу збирання”.

5.3.        Коли команди зайняли свої робочі місяця перед «Часом збиранням» судді перевірять стан деталей перед тим, як оголосити про початок збирання. Команди повинні показати, що їх частини повністю роз’єднані. Члени команди не можуть торкатися будь- чого поки  час збирання не починається, поки його офіційно не оголошено.

  1. Змагання

6.1.        Змагання складається з кількох раундів( часу підготовки, карантин, інспекції та залікових спроб). Якщо, змагання проходять декілька днів, то кожен день змагань складається з окремих раундів.

6.2.        Якщо правилами у певних вікових групах не сказано щось інше, жеребкування ігрових об’єктів виконується після часу підготовки, під час карантину (після того, як команда вже не впливає на робота).

6.3.        Команди не можуть зібрати свого робота за межами вказаного часу підготовки.

6.4.        Команди входять в ігрову зону для тестування робота в порядку черги стоячи з роботом в руках та без ноутбука.

6.5.        Команди повинні розмістити свого робота в зоні карантину по закінченню часу підготовки. Роботи яких не має на початок часу карантину в зоні карантину, не допускаю до залікової спроби.

6.6.        Перед тим як робот буде поміщений в зону карантину для огляду, робот повинен мати лише одну виконувану програму з назвою “run2019”. Якщо ви маєте папку проекту то назвіть її “WRO2019”, інші файли, наприклад, підпрограми, можуть бути в одному каталозі, але їх не дозволено запускати під час залікової спроби.

6.7.        Якщо під час перевірки виявлено порушення правил, суддя дає команді 3(три) хвилини для виправлення порушень. Якщо порушення не було виправлено, команда пропускає поточну залікову спробу.

6.8.        Після перевірки команда має вимкнути робота.

6.9.        Під час карантину та залікових спроб всі роботи повинні находитись в зоні карантину, не залежно від того, бере робот участь в поточній заліковій спробі чи ні. Брати робота з зони карантину можна тільки за вказівкою судді.

6.10.      Перед початком залікової спроби, за запрошенням судді, робот повинен бути розміщений у стартовій зоні, так щоб вертикальная проекція робота на ігрове поле повністю перебувала у стартовій зоні. EV3/NXT блок вимкнений. Учасникам дозволено робити фізичні коригування робота в стартовій зоні. Проте забороняється вводити дані в програму, за рахунок зміни стартового положення, змінювати положення або орієнтації його деталей або здійснювати калібровку сенсорів. Якщо суддя виявить подібні дії, команда може бути дискваліфікована з конкурсу.

6.11.      Після того, як фізичні коригування були зроблені і підтверджені учасниками, суддя надасть сигнал для включення EV3 / NXT та вибору програми (але не запуску). Після цього суддя запитає, як запускати робота. Є два можливі випадки:

  1. робот починає рухатися відразу після запуску програми.
  2. робот починає рухатися після додаткового натискання центральної кнопки, інші кнопки і датчики не можуть бути використані для запуску .

Якщо використовується варіант “a”, суддя подає сигнал для початку, а член команди – запускає програму. Якщо використовується варіант “b”, член команди запускає програму і чекає її запуск. У цей момент не дозволяється змінювати положення робота або його частин.Тоді суддя подає сигнал, щоб розпочати залікову спробу, і член команди натискає центральну кнопку, щоб запустити робота.

6.12.      Час залікової спроби починається в момент коли суддя дає сигнал розпочати та обмежений 120 секундами.

6.13.      Якщо під час виконання завдання є певна невизначеність, суддя приймає остаточне рішення. Суддя приймає своє рішення виходячи з можливості найгіршого результату, доступного для контексту ситуації на що може вплинути ця невизначеність.

6.14.      Ваша залікова спроба вважається завершеною, якщо:

  1. Відлік часу (2 хвилини) закінчився.
  2. Будь-який член команди торкнувся до робота, ігрового стола або будь-якого об’єкта поля під час заїзду.
  3. Робот повністю покинув ігровий стіл.
  4. Зафіксовано порушення правил і вказівок з них.
  5. Робот закінчує свою роботу. Член команди може повідомити суддю, що робот прибув у кінцеву точку своєї місії (Наприклад: за програмою робот виконує тільки половину повної місії, та не заїжджає на фініш). Відлік часу припиниться якщо робот більше не рухається. Робот повинен залишатись на ігровому полі до закінчення 2 хвилин, або до вимкнення програми.
  6. Робот прибув на фініш і член команди повідомляє суддю, що це остання позиція робота.

6.15.      Фіксація результатів здійснюється суддями після завершення кожної залікової спроби. Команда повинна перевірити та підписати таблицю результатів після залікової спроби, якщо немає правомірних скарг. Якщо команда має зауваження, щодо результатів, вона має можливість звернутися до старшого судді.

6.16.      Рейтинг команд визначається по сумі найкращих спроб за всі дні змагань.

Якщо дві команди отримують ті ж самі бали, рейтинг визначається за найменшим часу виконання залікової спроби. Якщо результати команд все-таки залишаються однаковими, рейтинги будуть визначатися за наступною кращою спробою.

6.17.      Оцінка ніколи не може бути від’ємною. Якщо рахунок буде негативним у разі штрафних очок, то оцінка складатиме 0, наприклад: Команда отримала 5 балів за місію та 10 штрафних балів, тоді команда буде оцінюватися 0 балами. Те саме стосується команди з 10 балами за місію та 10 штрафними балами.

6.18.      За межами визначеного часу підготовки не дозволяється змінювати або обмінювати робота.

  1. Зона підготовки

7.1.        Команди повинні зібрати свого робота в зоні, призначеній організаторами турніру (кожна команда має свою власну територію). Люди, крім учасників, що беруть участь у змаганні, не можуть відвідувати місце проведення змагань, за винятком авторизованого персоналу та спеціального персоналу.

7.2.        Стандарт усіх матеріалів змагань визначений оргкомітетом і діє у дні змагань.

  1. Заборонено

8.1.        Завдання шкоди суддівським аркушам / таблицям, матеріалам, обладнанню або роботам інших команд.

8.2.        Використання небезпечних предметів.

8.3.        Поведінка, яка може завадити або спричинити перешкоди чесній конкуренції.

8.4.        Образливі слова та/або поведінка стосовно інших членів команди, аудиторії, суддів чи персоналу. (Це правило стосується учасників змагань, тренерів, авторизованого персоналу, спеціального персоналу, батьків та супроводжуючих осіб)

8.5.        Пронесення в зону змагань та користування засобими бездротового/дротового зв’язку в зону змагань.

8.6.        Приносити їжу або напої у визначену зону змагань.

8.7.        Кожен, хто знаходиться поза зоною змагань, також не має права спілкуватися з іншими учасниками. Команди, які порушують це правило, будуть розглядатися як дискваліфіковані і повинні негайно покинути змагання. Якщо комунікація необхідна, суддя може дозволити членам команди спілкуватися (не з приводу змагань, місії, Surprise rule) з іншими під наглядом судді (помічника судді) або шляхом обміну листами за дозволу суддів.

8.8.        Будь-яка інша ситуація, яку судді можуть розглядати як втручання або порушення духу змагань.

  1. Справедливість

9.1.        Беручи участь у змаганнях WRO, команди та тренери приймають керівні принципи WRO, які можна знайти за посиланням.

9.2.        Кожна команда повинна підписати кодекс етики та передати його суддям до початку змагань.

9.3.        Якщо будь-яке із правил згаданих у цьому документі порушено або ігнорується судді можуть приймати рішення щодо одного чи кількох наступних наслідків:

  1. Команді може бути призначений штрафний час 15 хвилин. У цей час команда не має права вносити будь-які зміни до свого робота. Робот на цей час переміщують в зону карантину.
  2. Команда пропускає одну залікову спробу.
  3. Команда отримує штраф 50% від набраних очок в одній заліковій спробі.
  4. Команда не може претендувати на призову місце.
  5. Команда не може претендувати на міжнародний фінал.
  6. Команда може бути повністю дискваліфікована.
  1. Інтернет-рішення / Дублікати моделей та програм

10.1.      Якщо команда визначена як така, що має таке рішення (апаратні та/або програмні), що є занадто схожим на інше рішення на змаганнях, і, безумовно, не їх власне, команда буде предметом розслідування та можливої дискваліфікації.

10.2.      Якщо команда визначена як така, що має таке рішення (апаратні та/або програмні), що може бути розроблене не членом їх команди, і, безумовно, не їх власне, команда буде предметом розслідування та можливої дискваліфікації.