Open

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням

Форма реєстрації

ВСТУП

Робототехніка це прекрасна платформа для навчання та здобуття навичок 21-го століття. Вирішення робототехнічних проблем заохочує інновації та розвиває творчі вміння та здатність до вирішення проблем у студентів. Оскільки робототехніка перетинає декілька навчальних предметів, студенти повинні навчатися та застосовувати свої знання з науки, технології, інженерії, математики та комп’ютерного програмування. Найцікавішою частиною розробки роботів є те, що учні отримують задоволення. Вони працюють разом як команда, віднаходячи власні рішення. Тренери направляють їх на шляху, а потім відступають, щоб відкрити шлях своїх власних перемог та невдач. Студенти процвітають у цьому сприятливому і занурюючому середовищі, і навчання відбувається, природно, як дихання.

Наприкінці дня, наприкінці чесного змагання, студенти зможуть сказати, що вони зробили все можливе, вони здобули знання, і повеселилися.

1.МАТЕРІАЛИ

  • Розмір стенду, що надається командам буде складати 2х2х2(м). (Кожна команда буде забезпечена трьома(3) вертикальними стінами, що оточуватимуть стенд)
  • Всі елементи проекту команд повинні залишатись в межах наданого стенду 2х2х2(м). Члени команди можуть перебувати за межами цього простору, але всі елементи проекти та робот повинен залишатись в межах стенду, якщо судді не попросять протилежного.
  • Командам буде запропоновано для використання стіл розміри якого складають 120х60(см). Розміри столів будуть однаковими для всіх команд. Також командам буде надано чотири(4) стільці на стенд.

2.ПОЛОЖЕННЯ ПРО РОБОТА

  • Не існує обмежень, щодо співвіднощення використання LEGO® та інших матеріалів.
  • Немає обмежень, щодо використання програмного забезпечення.
  • Немає обмежень, щодо використання контроллерів. (На міжнародному фіналі, команди що використовують в основному NXT / EV3 (LEGO) зможуь позмагатись за додаткову нагороду LEGO Education)
  • Робот та програмне забезпечення можуть бути підготовлені заздалегідь.

3.ЗМАГАННЯ

  • Команди Open-категорії повинні виконати наступне:
  • Остаточна збірка та випробування робота.
  • Підготовка стенда (включаючи показ плакатів і т.д.)
  • Попередне суддівське обстеження з метою оцінки дотримання правил.
  • Демонстрація та презентація суддям (включаючи запитання від суддів), а також презентація для глядачів.
    • Команди повинні надати письмовий та ілюстративний звіт, який узагальнює те, що робот може робити, наскільки він унікальний та наскільки відповідає темі. На фіналі командам необхідно подати цей звіт в електронному вигляді під час реєстрації на змагання з дотриманням наступних умов:
  • Тип файлу – PDF.
  • Максимальний розмір файлу 10МВ.
    • Команди повинні надати відео(максимально 2 хвилини), демонструючи свого робота. Для фіналу відео повинно відповідати наступним вимогам:
  • Тип файлу: avi, mpeg, wmv, mp4.
  • Максимальний розмір файлу: 25МБ.
  • Відео має бути ураїнською мовою

WRO рекомендує на міжнародному фіналі, щоб відео робилося англійською мовою, або з субтитрами англійською мовою. Команди також повинні додати ключові слова до свого відео для бібліотеки.

  • Команди повинні прикрасити стенд одним або кількома плакатами, розмірами мінімум 120х90(см). Плакат повинен роз’яснювати проект відвідувачам.

4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ

  • Стенд повинен бути завершений і команди готові представити суддям та глядачам проект у відведений час (Часові рамки будуть визначені організаторами до початку змагань).
  • Команда повинна бути присутня на стенді під час змагань, щоб у будь-який момент представити проект суддям та глядачам. Команда отримує попередження не менше ніж за 10 хвилин до проведення оцінювання.
  • Командам буде виділено приблизно 10 хвилин на презентацію: 5 хвилин на пояснення та демонстацію робота та 5 хвилин для відповідей на запитання суддів.
  • Офіційною мовою для всіх презентацій на міжнародному фіналі є англійська(перекладачі не допускаються). На національному етапі дозволено робити презентацію українською.

5. ЧЕСНА ГРА

  • Змагаючись у WRO команди та тренери приймають Керівні принципи WRO.
  • Кожна команда повинна принести на змагання підписану копію Кодексу Етики та передати її суддям до початку змагань.

6. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ OPEN-КАТЕГОРІЇ

ПУНКТ КРИТЕРІЙ ОЦІНЮВАННЯ БАЛИ
1.  ПРОЕКТ
(Макс. бал 50)
1. Креативність – проект є оригінальним, корисним і показує творчий підхід/ інноваційний та креативний дизайн/ цікаву та різносторонню інтерпретацію та реалізацію. 10
2. Якість рішення – проект продуманий і є гарним рішенням проблеми.  Рішення відповідає темі, яка допомагає людству  вирішувати проблеми в цій сфері.

 

15
3. Дослідження і доповідь – очевидно, що було проведено дослідження. 15
4. Розважальна цінність – проект має певний «ВАУ»-ефект – виглядає цікаво та весело, захоплює увагу перехожих – змушує подивитись на нього знову та дізнатися більше про нього. 10
2.ПРОГРАМУВАННЯ (Макс. бал 45) 1. Автоматизація – проект використовує вихідні дані з сенсорів для виконання конкретних процедур і чітко демонструє автоматизацію виконання завдань. 15
2. Логіка – варіанти програми, що використовуються мають сенс, працюють надійно, а також актуальні для використання, складності та конструкції. 15
3. Складність – проект використовує кілька мов програмування, сенсорів або контролерів, і включає більш просунуті/складні алгоритми, структуру та рішення. 15
3. Конструкція (Макс.бал 45) 1. Технічне розуміння – члени команди здатні давати чіткі, точні та переконливі пояснення щодо кожного етапу конструювання. 15
2. Інженерні концепції – в проекті доцільно та виправдано використана певна інженерна концепція, та члени команди здатні пояснити її та її необхідність. 10
3. Механічна ефективність – частини конструкції та використана енергія ефективні – виправдане використання механічних принципів (зубчасті передачі, шківи, важелі, колеса та осі) 10
4. Конструктивна стійкість – проект (робот та елементи) є міцним та надійним, демонстрація може відбуватись повторно, частини конструкції закріплені та не відпадають, не потребують багато зусиль для ремонту. 5
5. Естетичність – механічні елементи мають естетичну привабливість. Очевидно, що команда приклала зусилля, аби проект виглядав професійно. 5
4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ (Макс. бал 40) 1. Успішна демонстрація – демонстрація проекту пройшла успішно та завершена, очевидно, що була поведена підготовка, практика та демонстрацію можна повторити без труднощів. 15
2. Комунікація та вміння дискутувати – команда представила ідею свого проекту цікавим способом. Відповіли на питання:

Як він працює?

Чому вони обрали його?

Чому він важливий?

10
3. Швидке мислення – команда може швидко та легко відповісти на питання про свій проект. Також вони швидко вирішують всі труднощі, що могли виникнути під час презентації. 5
4.Плакати та оформлення – матеріали, що використовуються для ознайомлення глядачів з проектом є стислими, чіткими, актуальні, виконані охайно та привабливі (хоча б один плакат 120х90). 5
5. Відео проекту – відео надано вчасно. Відео гарно ілюструє проблему, рішення, проект та команду. 5
5. Командна робота (Макс. бал 20) 1. Єдиний командний результат – всі члени команди засвоїли та розуміють всю інформацію, що стосується їх проекту. 10
2. Відкритість – команда здатна продемонструвати, що всі члени команди відіграли важливу роль у розробці, побудові та презентації свого проекту. 5
3. Командний дух – Команда дружня, демонструє позитивну енергію, цінує один одного, сповнені ентузіазму і раді ділитися своїм проектом з іншими. 5
Максимальна кількість балів 200

 

СЕЗОН 2019

Сьогодні майбутні міста розробляються слідуючи концепції «Smart cities» – концепції використання новітніх технологій для вирішення повсякчасних питань у містах. Це міста з більш ефективними процесами, екологічно чистою енергією, удосконаленими та автоматизованими технологіями. Подібні розробки допоможуть заощадити енергію, забезпечити безпечне пересування містом, значно покращити громадський транспорт. Загалом, «Smart cities» полегшують життя людей!

 Теми сезону:

  • Smart-управління

Основою більш «розумного» та футуристичного міста є сучасні процеси державного управління, які підтримуються сучасними технологіями. Smart-управління – це використання технологій для полегшення та підтримки планування та прийняття рішень. Це стосується більшої ефективності, лідерства в громаді, мобільної роботи та постійного вдосконалення через інновації. Така система включає електронний уряд, програму ефективності та швидке реагування.

  • Smart-простір для роботи

В майбутньому робочий простір, наприклад, офіси, фабрики та магазини, буде суттєво відрізнятися від сьогоднішнього. Завдяки роботам та комп’ютерам вже зараз виконуються завдання для яких раніше будо потрібно багато людських зусиль. Робочий простір майбутнього повинен бути інструментом співпраці, спілкування та взаєморозуміння людини з машиною. Робочий простір повинен захоплювати, стимулювати нові ідеї та полегшувати роботу.

  • Smart-освіта

Освіта також стрімко розвивається. Речі, які потрібні вивчати для того аби стати гідним членом суспільства, значно відрізняються  в порівнянні з минулим. Також змінюються інструменти та методи які ми використовуємо в навчанні. Smart-освіта – це створення оптимальних умов для навчання у школах, університетах та інших навчальних закладах.

Завдання:

Команди Open-категорії  WRO у 2019 році повинні запропонувати інноваційні роботизовані проекти  для Smart-управління, Smart-простору для роботи та Smart-освіти.

Команди можуть обрати одну з трьох тем для роботи або створити проект, що поєднує декілька областей. Наприклад, взаємодія між Smart-управлінням та Smart-простором для роботи.