Середня ліга 2020

Middle

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням
Завантажити PDF-версію Поля для друку можна за цим посиланням

Все частіше людство зтикається з наслідками швидкої зміни клімату: поверні, шторми, землетруси, тощо.
Одним з таких наслідків є Хуртовина. Хуртовина -атмосферне явище, що являє собою перенесення вітром снігу над поверхнею землі з погіршенням видимості. Заметілі зменшують видимість на дорогах, заважають роботі транспорту.
Цього року місія Середньої ліги полягає в створенні робота, який допоможе відновити нормальні умови у місті після хуртовини. Робот повинен буде розчистити сніг, врятувати застряглі автівки, та посипати деякі вулиці абразивними матеріалами та не пошкодити жодного дерева.

Зверніть увагу! Національні організатори України мають право змінювати правила. Остаточний варіант правил з умовами проведення WRO в Україні з’явиться не пізніше 1 лютого 2020 року. Слідкуйте за оновленнями.

1. Введення 
2. Поле сезону 
3. Двійкойвий код
4. Об’єкти поля, розташування, жеребкування
5. Місії сезону
5.1 Прибирання снігу
5.2 Абразивний матеріал 
5.3 Буксирування автомобілів
5.4 Паркування робота
5.5 Бонуси та штрафи
6. Оцінювання 
7. Місцеві, регіональні та міжнародні змагання
8. Збирання ігрових об’єктів

1. Введення

Хуртовина прийшла у місто, яке ніколи не стикалося з зимовими умовами. Її населення не готове до такої події – автомобілі застрягли на вулицях, а лід робить вулиці слизькими. Міська влада щойно зателефонувала до Вартових клімату, щоб допомогти відновити нормальні умови.

Цього року місія Середньої ліги полягає в створенні робота, який допоможе відновити нормальні умови у місті. Робот повинен буде розчистити сніг, врятувати застряглі автівки, та посипати деякі вулиці абразивними матеріалами та не пошкодити жодного дерева.

 2. Поле сезону

На рисунку нижче показано поле цього сезону з різними ігровими областями
Rules Middle

Якщо стіл більший ніж ігрове поле, скористайтеся зоною старту/фінішу для позиціонування поля. Розмістіть  зону старту/фінішу в один з кутів вашого ігрового столу.

Для отримання додаткової інформації про технічні характеристики ігрового столу, будь ласка, перегляньте Загальні правила WRO пункт 4.

Інформація про стартові позиції:

На полі є дві зони старту/фінішу. Зона старту випадковим чином вибирається вранці в день змагання і буде залишатися такою ж впродовж усього дня змагань. Команди мають розпочинати залікові спроби лише в обраній зоні старту впродовж дня змагань. Якщо змагання проходить декілька днів, зона старту визначається окремо для кожного дня змагань.

 

Перед початком раунду розміри робота (разом з кабелями) не повинні перевищувати 25см х 25см х 25см. Вертикальна проекція робота (разом з кабелями) повинна повністю знаходитися в зоні старту (оточуюча чорна лінія не входить до зони старту).

3.Двійковий код

Місто містить чотири вулиці (синя, зелена, жовта і червона). На двох вулицях ви повинні видалити сніг і два автомобіля. Дві інші вулиці ви повинні вкрити абразивним матеріалом уникаючи припаркованих автомобілів. Система обміну повідомленнями розповість вам, що робити на кожній вулиці.

На початку роботи необхідно прочитати двійковий код, який говорить роботу, що робити. Двійковий код використовує два біта на вулицю, щоб вказати, що потрібно прибрати сніг, чи необхідно посипати вулицю абразивним матеріалом. Кожен біт приймає значення 0 (чорний) або 1 (білий). Фон під плитками має чорний колір, що означає 0-0 за відсутності плиток. Дві білі плитки будуть випадковим чином встановлені поруч з областю Старту/Фінішу.

Код Дія на даній вулиці
0-0 Прибрати сніг
0-1 Посипати синім абразивним матеріалом
1-0 Посипати чорним абразивним матеріалом
1-1 Не використовується

Rules Middle

  • Сніг повинен бути вилучений з синьої і жовтої вулиці. На цих вулицях, автомобілі повинні бути вивезені (подробиці див в місіях).
  • Синій абразивний матеріал повинен бути розсипаний на зеленій вулиці
  • Чорний абразивний матеріал повинен бути розсипаний на червоній вулиці

4. Об’єкти поля, розташування, жеребкування

Rules Middle

Автомобілі

Чотири автомобілі були залишені на вулицях, по одному на вулицю. Є три різних моделі автомобіля – A, B і C. У кожній країні, Національний Організатор вирішує, яка модель або моделі використовуються в місцевих змаганнях.

Rules Middle

Диспенсери

Rules Middle

Абразивний матеріал

Є два типи абразивного матеріалу: 4 фігурки виготовлено ​​з мінерального гравію (синього кольору) і 4 фігурки виготовлено з деревної тріски (чорного кольору). На початку, сині фігурки завантажуються в синій диспенсер, а чорні фігури завантажуються в чорний диспенсер.

Rules Middle

Стіни

Через погану погоду на деяких вулицях важко побачити лінії. Тому в якості розмітки для робота використано шість стін. Стіни не прикріплені до поверхні.

Rules Middle

Сніговий склад

Rules Middle5. Місії сезону

Для того аби краще зрозуміти завдання, місії будуть пояснюватись у декількох розділах. Але, звичайно, команда може вирішувати в якому порядку буде виконувати завдання.

5.1 Прибирання снігу

Сніг повинен бути вилучений з вулиць, де це необхідно (вулиці код яких за двійковим кодом 0-0), та доставлений до Снігового складу. Повні бали нараховуються, якщо сніг знаходиться всередині Снігового складу в Сніговій зоні.

5.2 Абразивний матеріал

Абразивний матеріал повинен бути розсипаний на вулицях:

  • Синій абразивний матеріал на вулиці з двійковим кодом 0-1
  • Чорний абразивний матеріал на вулиці з двійковим кодом 1-0

 

Матеріал повинен бути рівномірно розсипаний на вулиці, так, щоб хоча б одна фігурка  матеріалу торкалась кожної секції вулиці.

Вулиці розділені на кольорові секції, кожна вулиця має три секції. Ви отримуєте бали тільки тоді коли хоча б одна фігурка абразивного матеріалу знаходиться на вуличній секції.

5.3 Буксирування автомобілів

На кожній з чотирьох вулиць розміщується один автомобіль.

На вулицях, де треба прибрати сніг (вулиці з двійковим кодом 0-0) автомобілі повинні бути відбуксировані на стоянку. Автомобілі, на двох інших вулицях не повинні бути переміщені або пошкоджені.

5.4 Паркування робота

Місія вважається завершеною. коли робот повертається  в зону старту/фінішу, зупиняється, а вертикальна проекція робота повністю в зоні старту/фінішу (кабелі можуть бути за межами зони старту/фінішу).

5.5 Бонуси та штрафи

Бонусні бали присвоюються за стіни, автомобілі та диспенсери, що залишились на своєму місці та не пошкоджуються. Штрафні бали призначатимуться за переміщення або пошкодження дерев. Дерева вважаються переміщеними, якщо вони більше не торкаються сірого квадрата. Штрафні бали ніколи не призведуть до від’ємного балу (див. Загальні правила).

6. Оцінювання

Пояснення для підрахунку балів:

  • «Повністю» – об’єкт ігрового поля торкається лише відповідної зони і нічого іншого (чорна лінія не входить в зону).
  • «Частково» – об’єкти гри, принаймні однією частиною торкаються відповідної області.
  • «Непошкоджений» – об’єкт вважається непошкодженим, якщо жодна з деталей LEGO не від’єднана повністю від місця свого початкового розташування в об’єкті.
Завдання Кожен Всього
1.     Прибирання снігу
Сніг всередині червоної області прямокутника, всередині Снігового складу і не пошкоджений. 5 60
Сніг всередині червоної області прямокутника, але не всередині Снігового складу і не пошкоджений. 3 36
2.      Абразивний матеріал
Вулиці 1-0 в контакті з

·        чорним абразивним матеріалом


9

27
·        синім абразивним матеріалом 4 12
Вулиці 0-1 в контакті з

·        синім абразивним матеріалом


9

27
·        чорним абразивним матеріалом 4 12
3.     Буксирування автомобілів
Автомобіль непошкоджений розташований повністю в межах зони паркування 20 40
Автомобіль непошкоджений розміщений частково в межах зони паркування 15 30
4.     Паркування робота
Робот повністю зупиняється в одній з двох областей старту/фінішу.

(Бали зараховуються за умови якщо набрано будь-які бали за місії (не бонусні))

14 14
5.     Бонуси та штрафи
Стіна не зміщена з початкового положення та не пошкоджена 2 12
Диспенсер не зміщений з початкового положення та не пошкоджений 4 8
Автомобіль на вулицях з 0-1 або 1-0 не зміщений з початкового положення та не пошкоджений 6 12
Дерево зміщено з початкового положення та/або пошкоджено -8 -24
Максимальний бал   200

Пояснення до оцінювання

Rules Middle

Абразивний матеріал

Для чорного і синього абразивного матеріалу, ми показуємо приклад для однієї вулиці. Суддівство працює аналогічно для вулиці 1-0 та 0-1.

У цьому прикладі синя вулиця 1-0. Кожна вулиця має 3 секції, розділені кольоровими лініями на вулиці.

Rules Middle

7. Місцеві, регіональні та міжнародні змагання

WRO буде проведено в близько 80 країнах, і в кожній країні команди очікують різний рівень складності.

WRO вважає що всі команди незалежно від досвіду змагань повинні мати хороші результати на змаганнях. Це мотивує до подальшого вивчення робототехніки, розвитку та змагань.

У кожній країні,  Національні Організатори можуть вирішити зробити простіші змагання для місцевих, регіональних та / або національних заходів. Ось декілька варіантів спрощення:

  • Двійковий код замінюється кольоровим кодом. Розміщуються кольори з прямим значенням
    • Синій: синій абразивний матеріал на цій кольоровий вулиці
    • Чорний: чорний абразивний матеріал на цій кольоровий вулиці
    • 2x Білий: Прибрати сніг на цій кольоровий вулиці
  • Зона старту завжди на нижній лівій частині поля.
  • Тільки один тип абразивного матеріалу використовується і може бути поширений на двох крижаних вулицях.

Спеціальні умови на міжнародному фіналі

Для Міжнародного Фіналу WRO, будуть деякі спеціальні умови:

  • Дерева: У міжнародному фіналі, модель може відрізнятися, але не буде перевищувати 10 см х 10 см х 10 см.
  • Автомобілі: У міжнародному фіналі, модель можуть відрізнятися, але не буде перевищувати 10 см х 7 см х 6 см (довжина х ширина х висота).

Організатори повідомлять про ці 3D-об’єкти не пізніше 1 вересня 2020 року.

8. Збирання об’єктів поля

 

Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle
Rules Middle