РОЗУМНЕ ОСВІТЛЕННЯ
Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням
Завантажити PDF-версію Поля для друку можна за цим посиланням
ЗМІСТ
- ВСТУП
- ІГРОВЕ ПОЛЕ
- ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ
- РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ. ЖЕРЕБКУВАННЯ
- МІСІЯ РОБОТА
- ОЦІНЮВАННЯ
- ЗБІРКА ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ
1. ВСТУП
Інженери та розробники вже багато років працюють над тим, щоб допомогти нам жити в гармонії з природою, максимально зменшивши шкідливі викиди та економно споживати енергію. Мета полягає в тому, щоб звести до мінімум наш екологічний слід і жити в комфорті та безпеці. Це призвело до автоматизації різноманітних систем в наших домах.
Протягом довгих років роботи, промисловість створювала технології для інтелектуальних систем, що можуть працювати без втручання людини. В результаті розробниками були створені «розумні будинки» як спосіб регулювання різних систем та устаткування у домах.
У майбутньому розумні системи будуть обслуговуватись автономними роботами. Робота роботів буде запрограмована за певними інструкціями.
Місія команд цього року полягає у розробці робота, який зможе замінити засоби старого освітлення на «розумні» джерела світла. Робот має забрати нові «розумні» лампи з зони зберігання та перевести у відповідні кімнати (червоні, жовті, сині та зелені) у будівлі. Крім того необхідно утилізувати старі лампи. Таким чином робот може модернізувати систему освітлення та допомогти зекономити енергію.
2. ІГРОВЕ ПОЛЕ
Якщо стіл більший ніж ігрове поле, скористайтеся зоною старту/фінішу для позиціонування поля. Розмістіть зону старту/фінішу в один з кутів вашого ігрового столу.
Для отримання додаткової інформації про технічні характеристики ігрового столу, будь ласка, перегляньте загальні правила WRO пункт 4.
3. ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ
Є 10 ламп: 2 старі чорні та 8 нових «розумних» ламп червоного, зеленого, синього та жовтого кольорів.
Важливо! Не всі лампи використовуються в одному раунді. Будь ласка, ознайомтесь з правилами жеребкування нижче, щоб отримати повну інформацію.
2 старі лампи (чорні)
2 «розумні» лампи (червоні)
2 «розумні» лампи (сині)
2 «розумні» лампи (зелені)
2 «розумні» лампи (жовті)
На полі є три стіни. Переміщати або руйнувати стіни заборонено.

Стіна праворуч від Зеленої кімнати
Стіна між Жовтою та Зеленою кімнатами
Стіна між Червоною та Синьою кімнатами
4. РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ. ЖЕРЕБКУВАННЯ
Розташування ламп
Позиції ламп визначаються жеребкуванням перед кожним раундом. Жеребкування відбувається наступним чином:
1.Розташування Чорної лампи в зеленій або жовтій зоні:
Помістіть 1 жовту та 1 зелену LEGO-цеглинки в коробку для жеребкування. Чорна лампа буде поміщена в ЗОНУ 1,того кольору який ви дістали (Наприклад: З коробки для жеребкування першою дістали цеглинку жовтого кольору. Це означає, що чорна лампочка буде розміщена в ЗОНА 1 у жовтій кімнаті.)
Цеглинку що ми дістали, поміщаємо в коробку для жеребкування з цеглинкою білого кольору. В зоні зберігання ламп, позиція, що за порядком витягання відповідає цеглинці білого кольору залишається порожньою. Відлік позицій відбувається зліва направо. (Наприклад: на першому етапі жеребкування дістали жовту цеглинку, до жовтої цеглинки поміщаємо білу цеглинку. Під час жеребкування першою з коробки для жеребкування дістали білу цеглинку. Це означає, що позиція 1 на жовтій зоні В зоні зберігання ламп залишається порожньою.)
Чорна лампа в ЗОНА1 (сірий прямокутник) в жовтій кімнаті
Приклад : Випадкове розташування жовтих та зелених ламп
2. Розташування Чорної лампи в червоній або синій зоні:
Помістіть дві сині та дві червоні LEGO-цеглинки в коробку для жеребкування. Чорна лампа буде поміщена в ЗОНА 1 того кольору який ви дістали (Наприклад: З коробки для жеребкування першою дістали цеглинку синього кольору. Це означає, що чорна лампа буде розміщена в ЗОНА 1 у синій кімнаті). До інші трьох цеглинок (відповідають LЛампам що залишились у грі) додаємо цеглинку білого кольору. Витягуємо цеглинки одна за одною, у відповідності до порядку витягування розміщуємо лампи що залишилися у зоні зберігання ламп одна за одною від А доD. Позиція, що за порядком витягання відповідає білій цеглинці, залишається порожньою. (Наприклад: Білу цеглинку дістали першою, це означає що позиція А залишається порожньою)
Чорна лампа в ЗОНА1 (сірий прямокутник) в синій кімнаті
Приклад: Випадкове розташування синіх та червоних ламп
Наприкінці жеребкування дві чорні лампи розміщені в 2 різних кімнатах, а в Зоні зберігання ламп – 6 ламп, одна порожня позиція в синій/червоній зоні та одна порожня в жовтій або зеленій. Наприклад: Поле після жеребкування може виглядати наступним.
3. Розташування стін
Стіни розміщені на темно-сірих областях, які точно співпадають з розмірами самих стін. Одна стіна розташована між червоною та синьою кімнатами, одна між жовтою та зеленою кімнатами та одна праворуч зеленої кімнати.
5.МІСІЯ РОБОТА
Для того аби краще зрозуміти завдання, місії будуть пояснюватись у декількох розділах. Але, звичайно, команда може вирішувати в якому порядку буде виконувати завдання.
5.1. Місія: Утилізувати Чорні лампи до Смітника
Робот повинен зібрати чорні лампи з поля та доставити їх до Смітника.
5.2. Місія: Доставити нові «розумні» лампи до кімнат відповідного кольору
Робот повинен доставити нові «розумні» лампи до різних кімнат:
- Жовті лампи до Жовтої кімнати;
- Зелені лампи до Зеленої кімнати;
- Червоні лампи до Червоної кімнати;
- Сині лампи до Синьої кімнати.
«Розумні» лампи треба доставити в ЗОНУ 1(обмежена світло-сірим прямокутником) та ЗОНУ 2 (білі прямокутники) в різних кімнатах.
Зараховується лише одна «Розумна» лампа на ЗОНУ.
Наприклад: Якщо на полі є дві зелені лампи, то їх необхідно перевезти в ЗОНУ 1(обмежена світло-сірим прямокутником) та ЗОНУ 2 (білі прямокутники). Якщо в ЗОНІ 1 або ЗОНІ 2 знаходиться дві лампи, то ви отримаєте бали лише за одну. Якщо в ЗОНІ 1 є чорна лампа, то необхідно її замінити на зелену лампу.
5.3. Місія: Паркування робота
Перед початком раунду робот (вертикальна проекція робота) повинен бути повністю в зоні старту/фінішу (оточуюча чорна лінія не входить до зони старту/фінішу). На початку кабелі враховуються в максимальний розмір робота (25см х 25см х 25см), тому вони (вертикальна проекція кабелів) повинні теж повністю бути в зоні старту/фінішу.
Місія вважається завершеною коли робот(вертикальна проекція робота) повертається в зону старту/фінішу, зупиняється, а проекція робота повністю в зоні старту/фінішу (кабелі можуть бути за межами зони старту/фінішу).
5.4. Штрафні бали (Стіни)
Стіни повинні бути не пошкодженні та залишитись на своєму місці. Якщо стіни зазнали ушкоджень або були пересунуті за межі сірої зони (початкової зони розташування), призначається штраф, але за умови, що це не призведе до негативної оцінки.
6. ОЦІНЮВАННЯ
Пояснення для підрахунку балів:
- «Стоїть» – об’єкт ігрового поля все ще знаходиться у вертикальному положенні (початкове положення).
- «Не стоїть» – будь яке інше положення.
- «Повністю» – об’єкт ігрового поля торкається лише відповідної зони і нічого іншого.
- «Частково» – об’єкти гри, принаймні однією частиною торкаються відповідної області.
- Будь ласка, пам’ятайте, зараховується лише одна «розумна» лампа на зону розташування ламп.
- «Непошкоджений» – об’єкт вважається пошкодженим, якщо хоча б одна LEGO – деталь повністю від’єднана від місця свого початкового розташування в об’єкті.
Завдання | Кожен | Всього |
Червона/Жовта/Синя/Зелена «розумна» лампа:
|
25 | 150 |
Червона/Жовта/Синя/Зелена «розумна» лампа:
|
15 | 90 |
Червона/Жовта/Синя/Зелена «розумна» лампа:
|
10 | 60 |
Червона/Жовта/Синя/Зелена «розумна» лампа:
|
5 | 30 |
Чорна (стара) лампа:
|
20 | 40 |
Чорна (стара) лампа:
Непошкоджена. |
10 | 20 |
Чорна (стара) лампа:
|
5 | 10 |
Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу.
(Бали зараховуються за умови якщо є будь-які позитивні бали ) |
10 | |
Робот пошкоджує або переміщує стіну з початкового положення. | -15 | -45 |
Максимальна кількість балів | 200 |
Пояснення до оцінювання
Стоїть в кімнаті правильного кольору, повністю у зоні – 25 балів.
ЗОНА 2 визначається білим прямокутником
ЗОНА 1 обмежується світло-сірим прямокутником
ЗОНА 2 визначається білим прямокутником
Завжди пам’ятайте: зараховується лише одна лампочка в ЗОНІ.
Не стоїть в кімнаті правильного кольору, повністю у зоні – 15 балів.
Стоїть в кімнаті правильного кольору, частково у зоні – 10 балів.
Частково торкається ЗОНИ 1 (світло-сірий прямокутник
Частково торкається ЗОНИ 2
Жовта стіна зсунута, жовта лампа частково торкається ЗОНИ 2(білий прямокутник
Не стоїть в кімнаті правильного кольору, частково у зоні – 5 балів.
Не стоїть і частково (спирається на стіну) в ЗОНІ 2
Не стоїть і частково в світло-сірому прямокутнику в ЗОНІ 1
Не стоїть і частково (вертикальна проекція) в ЗОНІ 2
Нуль (0) балів за кожну з наступних ситуацій
Пошкоджена лампа
Лампа в зоні не відповідного кольору
Лампа не торкається поля
Лампа в зоні не відповідного кольору
Чорна лампа в одній із кімнат
Кольорова лампа у Смітнику
Чорна (стара) лампа повністю Стоїть у Смітнику – 20 балів.
Чорна (стара) лампа повністю Не стоїть у Смітнику – 10 балів.
Чорна (стара) лампа частково знаходиться(Стоїть або Не стоїть) у Смітнику – 5 балів.
Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу. – 10 балів(Бали зараховуються за умови якщо до цього отримані будь-які бали)
Зараховується!
Проекція робота повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.
Зараховується!
Проекція робота повністю в зоні старту/фінішу, але кабелі виходять за зону.
Не зараховується!
Проекція робота не повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.
Робот пошкоджує, або переміщує стіну з початкового положення – -15балів.
Зараховується! Стіна переміщена в межах сірої зони
Штраф! Стіна за межами сірої зони
Штраф! Стіна за межами сірої зони
Штраф!
Стіна пошкоджена
*Інструкції збірки ігрових об’єктів у версії правил для друку