Старша ліга

РОЗУМНА МЕРЕЖА

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням

Завантажити PDF-версію Поля для друку можна за цим посиланням

Форма реєстрації

ЗМІСТ

  1. ВСТУП
  2. ІГРОВЕ ПОЛЕ
  3. ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ
  4. РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ. ЖЕРЕБКУВАННЯ
  5. МІСІЯ РОБОТА
  6. ОЦІНЮВАННЯ
  7. ЗБІРКА ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ

1.ВСТУП

Майбутні IT-мережі зіткнулись з багатьма викликами такими як голографічні відео-конференції, безпілотні автомобілі та інтерактивні роботи, і це лише декілька з варіантів які чекають нас найближчим часом. Передача ІТ-даних спрямована не лише на підвищення швидкості спілкування, а й створення складних систем, що зможуть інтелектуально адаптуватись до потреб користувачів, та будуть приховані від них. Апаратні та програмні рішення будуть працювати разом для того, аби керувати електромережами.

Створення подібних мереж передбачає адаптацію сучасних технологій, розробку нових пристроїв та зміцнення бездротових технологій. Тільки швидка, надійна та безпечна система може слугувати базою для Smart-міста майбутнього. Необхідно створити систему, яка не вимагатиме від користувача знань ІТ. Приховавши технології, користувачю будуть пропонувати лише переваги та зручність. Угорщина інтенсивно досліджує технології 5G, які можуть стати гарною основою для «розумних» електромереж.

Місія команди цього року полягає у створенні робота, який модернізує електромережу в місті, шляхом встановлення нових пристроїв бездротових вузлів та оптоволоконної мережі між ними.

2.ІГРОВЕ ПОЛЕ

На рисунку нижче зображено ігрове поле цього сезону та вказані всі ігрові зони.

Якщо стіл більший ніж ігрове поле, скористайтеся зоною старту/фінішу для позиціонування поля. Розмістіть  зону старту/фінішу в один з кутів вашого ігрового столу.

Для отримання додаткової інформації про технічні характеристики ігрового столу, будь ласка, перегляньте загальні правила WRO пункт 4.

3.ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ

Є два типи вузлів: чорні (нові) вузли з кільцем та білі (старі) вузли без кільця.

4 чорні (нові) вузли та 2 білі (старі) вузли пристрої.

Новий вузол (4 штуки)

Старий вузол (2 штуки)

2 оптоволоконних кабелі використовуються для з’єднання різних зон на полі.

Оптоволоконні кабелі

Є 4 ідентифікатори (червоний, синій, зелений та жовтий), які використовуються для визначення орієнтації вузлів.

Ідентифікатори

Є конструкція зі стін, яка визначає білі зони для розміщення вузлів (по одному в кожній кольоровій зоні) та помаранчеві зони для розміщення оптоволоконних кабелів (один кабель від червоної зони до синьої, другий від зеленої зони до жовтої).

4. РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ. ЖЕРЕБКУВАННЯ

Вузли розміщені ліворуч на полі. Є  два ряди, кожний складається з 3 частин. Кожен рядок містить 2 Нові (Чорні) вузли пристрої та 1 Білий (Старий) вузол, встановлені випадковим чином. Розташування вузлів в рядках (праворуч і ліворуч) визначається окремо.

В коробку для жеребкування помістіть 2 чорні LEGO-цеглинки та 1 білу. Потім одну за одною дістаньте цеглинки, та відповідно до їх порядку розташувати вузли на полі. (Спочатку ліва колонка, знизу до верху, потім друга)

На фото одне з можливих розташувань вузлів після жеребкування.

Одне з можливих розташувань вузлів

Стартова позиція Чорного вузла ЗАВЖИ така

Розташування ідентифікаторів

4 ідентифікатори випадковим чином розташовуються на 4 позиціях (від 1 до 4) праворуч на початковій зоні.

В коробку для жеребкування помістіть 4 (червона, синя, зелена та жовта)  LEGO-цеглинки. Потім одну за одною витягніть цеглинки, та відповідно до їх порядку (від 1 до 4) розташуйте ідентифікатори на стартовій позиції.

На фото одне з можливих розташувань ідентифікаторів після жеребкування.

Порожня стартова позиція (з номерами від 1 до 4)

Одне з можливих розташування ідентифікаторів

Розташування оптоволоконних кабелів

Оптоволоконні кабелі розташовуються на помаранчевих прямокутниках ліворуч на полі. Розмір помаранчевих прямокутників та оптоволоконних кабелів однаковий.

Розташування конструкції зі стін

Конструкція зі стін розташовується на темно сірій зоні, що точно відповідає розмірам конструкції.

5. МІСІЯ РОБОТА

Для того аби краще зрозуміти завдання, місії будуть пояснюватись у декількох розділах. Але, звичайно, команда може вирішувати в якому порядку буде виконувати завдання.

5.1.Місія: Помістити вузли в Білу зону (Зону розташування вузлів)

Чорні (Нові) вузли повинні бути перевезені зі своїх початкових положень в білу зону розташування вузлів. Білі (Старі) вузли повинні залишитись в початкових положеннях.

Чорні (Нові) вузли повинні бути вирівняні в певному напрямі відповідно розташування ідентифікаторів. Ідентифікатори визначають орієнтацію Чорних (Нових) вузлів у оточуючій його кольоровій рамці.

У раунді використовується всі 4 орієнтації вузла:

WEST

SOUTH

EAST

NORTH

Наприклад: Зелений ідентифікатор після жеребкування розташований на 4 позиції. Це означає, що Чорний (Новий) вузол у зеленій рамці зеленого кольору навколо однієї з білої зон, потрібно розташувати орієнтацією NORTH.

Одне з можливих розташувань ідентифікаторів. (Позиція ідентифікаторів (від 1 до 4) відповідає зображенню орієнтації у просторі вузла навпроти)

 

Тоді робот повинен розташувати вузли у відповідних зонах наступним чином.

5.2.Місія: Підключити оптоволоконні кабелі

Робот повинен  двома оптоволоконними кабелями з’єднати різні зони. З’єднання повинно бути між червоною та синьою зонами та між жовтою та зеленою зонами. Оптоволоконні кабелі повинні торкатись помаранчевих зон в зоні встановлення.

5.3. Місія: Паркування робота.

Перед початком раунду робот (проекція робота) повинен бути повністю в зоні старту/фінішу (оточуюча чорна лінія не входить до зони старту/фінішу). На початку кабелі враховуються в максимальний розмір робота (25см х 25см х 25см), тому вони (проекція кабелів) повинні теж повністю бути в зоні старту/фінішу.

Місія вважається завершеною коли робот повертається  в зону старту/фінішу, зупиняється, а проекція робота повністю в зоні старту/фінішу (кабелі можуть бути за межами зони старту/фінішу).

5.4. Штрафні бали (Стіни)

Стіни повинні бути не пошкодженні та залишитись в сірій зони. Якщо стіни зазнали ушкоджень або були пересунуті за межі сірої зони, призначається штраф, але за умови, що це не призведе до від’ємної оцінки.

6. ОЦІНЮВАННЯ

Пояснення для підрахунку балів:

  • «Вірна/Невірна орієнтація» визначається ідентифікаторами, будь ласка, ознайомтесь з першою Місією.
  • «Повністю торкається» – означає, що об’єкт торкається білої зони для встановлення вузла (торкається поля та не підтримується стінами).
  • «Частково торкається» – означає, що лише частина об’єкта торкається білої зони в середині зони встановлення. (Наприклад: об’єкт частково утримується стіною)
  • Важливо! Бали за встановлення вузлів та оптоволоконних кабелів нараховуються лише тоді, коли об’єкти лежать всередині конструкції стіни та торкаються відповідної зони.
  • «Непошкоджений» – об’єкт вважається пошкодженим, якщо хоча б одна LEGO – деталь повністю від’єднана від місця свого початкового розташування в об’єкті.
Завдання Кожен Всього
Чорний (новий) вузол:

  • Вірно зорієнтований;
  • Повністю торкається білої зони вузлів;
  • Непошкоджений.
30 120
Чорний (новий) вузол:

  • Невірно зорієнтований;
  • Повністю торкається білої зони вузлів;
  • Непошкоджений.
10 40
Чорний (новий) вузол:

  • Вірно або Невірно зорієнтований;
  • Частково торкається білої зони вузлів;
  • Непошкоджений.
5 20
Оптоволоконний кабель:

Повне з’єднання – З’єднання між двома зонами завершено, обидва кінці кабелю торкаються помаранчевих зон кабелів на полі.

30 60
Оптоволоконний кабель:

З’єднання з однієї сторони – З’єднання між двома зонами майже завершено. З одного боку кінець кабелю торкається помаранчевої зони кабелів, а з іншого боку, кінець кабелю торкається стіни навколо помаранчевої зони кабелів.

20 40
Оптоволоконний кабель:

З’єднання зі стіною – З’єднання між двома зонами не працює, з обох боків кінці кабелю торкається стіни навколо помаранчевої зони кабелів.

10 20
Білі (Старі) вузли залишились в початковому положенні.

(Бали зараховуються лише за умови, що набрані будь-які позитивні бали за Чорні (Нові) вузли)

5 10
Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу.

(Бали зараховуються за умови якщо до цього отримані будь-які позитивні бали)

10
Робот пошкоджує, або переміщує конструкцію стін з початкового положення. -10
Максимальна кількість балів   200

Пояснення до оцінювання

Чорни (новий) вузол вірно зорієнтований та повністю торкається поля – 30 балів.

Чорний вузол повинен лежати з орієнтацією  WEST.

Вузол повністю лежить на полі в правильній орієнтації. Основа торкається тільки поля і не підтримується стінкою

Чорни (новий) вузол невірно зорієнтований та повністю торкається поля – 10 балів.

Чорний вузол лежить повністю на полі, але не вірно зорієнтований (EAST замість WEST). Основа торкається тільки поля і не підтримується стінкою.

Чорний вузол вірно або невірно зорієнтований та частково лежить на полі – 5 балів.

Вузол частково торкається поля, спирається на стіну

Оптоволоконний кабель повне з’єднання (обидва кінця торкаються помаранчевих зон) – 30 балів.

Оптоволоконний кабельз’єднання з однієї сторони (один кінець торкається помаранчевої зони, інший стіни навколо помаранчевої зони) – 10 балів.

Важливо, щоб один кінець оптоволоконного кабелю торкався помаранчевої зони кабелів, а інший саме до стіни навколо протилежної зони (в даному випадку червоної або синьої)

Оптоволоконний кабель – З’єднання зі стіною (обидва кінці оптоволоконного кабелю торкаються стін навколо протилежних помаранчевих зон) – 5 балів.

Важливо, щоб обидва кінці оптоволоконного кабелю торкалися саме стін (в даному випадку червоної та синьої)

За наступні випадки не зараховується жодних балів за розташування оптоволоконні кабелі.

Не зараховується!

З одного боку кінець кабелю торкається килимка за межами помаранчевої зони.

Не зараховується!

З одного боку кінець кабелю торкається не відповідної (в цьому випадку червоної), а білої стіни.

Не зараховується!

Кабель лежить повністю просто на полі.

Білі (Старі) вузли залишились в початковому положенні. (Бали зараховуються лише за умови, що набрані будь-які бали за Чорні (Нові) вузли) – 10 балів.

Зараховується!

Обидва білі вузли лежать повністю на своїх стартових позицій

Зараховується!

Білий вузол торкається стартової позиції

Не зараховується!

Білий вузол не торкається стартової позиції

Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу. – 10 балів(Бали зараховуються за умови якщо до цього отримані будь-які бали)

Зараховується!

Проекція робота повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.

Зараховується!

Проекція робота повністю в зоні старту/фінішу, але кабелі виходять за зону.

Не зараховується!

Проекція робота  не повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.

Робот пошкоджує, або переміщує стіну з сірої зони– -10 балів.

Зараховується!

Стіна переміщується лише в межах сірої зони відведеної під нею.

Штраф!

Стіна знаходиться за межами сірої зони.

Штраф!

Стіна пошкоджена.

*Інструкції збірки ігрових об’єктів у версії правил для друку