Екологічний туризм

Зміст

Вступ

  1. Опис завдання
  2. Правила гри
  3. Оцінювання
  4. Опис столу для змагань
  5. Опис поля для змагань
  6. Опис об’єктів, що використовуються в змаганні

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням.

Завантажити поле можна за цим посиланням.

Вступ

Велика кількість різноманітних екосистем знаходиться в Коста Ріці – країні, що є однією з найбагатших в сфері біорізноманіття. Є території відкриті для публіки: національні парки та водосховища, що охороняються, які були створені для захисту природничих ресурсів. В країні з зеленими тропічними лісами в горах та блакитними океанами на тихоокеанському та карибському узбережжі зустрічається багато видів тварин, що знаходяться під загрозою зникнення. Дуже важливо зберегти ареал існування ягуарів та черепах, а також інших видів тварин, що знаходяться під загрозою вимирання, щоб запобігти їх зникненню. Завдання Молодшої ліги полягає в тому, щоб створити робота, який буде сприяти розвитку туризму та допоможе вченим та відвідувачам досліджувати чудеса природи, не руйнуючи її. Робот повинен доставити вчених та відвідувачів на територію, яку вони повинні відвідати. Маршрут залежить від кількості рідкісних тварин, що були виявлені на різних ділянках. Під час маршруту робот повинен повернути рідкісних тварин, що потрапили на туристичні шляхи, в їх зону існування – тропічний ліс або океан.

1

 

1. Опис завдання

Робот почне зі Стартової зони з 4 синіми ЛЕГО блоками, що символізують 4 відвідувачів, та з 4 червоними блоками, що символізують 4 вчених. Синій блок – Відвідувач. Червоний блок – Вчений. Також на полі представлені 2 види рідкісних тварин: 3 ягуари та 3 черепахи. Черепаха Завдання робота – доставити вчених та відвідувачів з зони старту (зелений квадрат) в зони для вчених та відвідувачів (жовті зони). Також робот повинен перемістити рідкісних тварин, що будуть виявлені в зоні вчених та відвідувачів в суміжний тропічний ліс (зелена зона рідкісних тварин) або суміжний океан (синя зона рідкісних тварин). Місія завершена, коли робот знаходиться в зоні фінішу (червоний квадрат).

2

Робот почне зі Стартової зони з 4 синіми ЛЕГО блоками, що символізують 4 відвідувачів, та з 4 червоними блоками, що символізують 4 вчених.

blue
red

кккеее

Також на полі представлені 2 види рідкісних тварин: 3 ягуари та 3 черепахи.

Jaguar

Turtel

В кожному раунді 3 ягуара будуть розташовані випадковим чином в 6 чорних квадратах в 3 зонах для вчених та відвідувачів поруч з зоною тропічних лісів (3 зелені зони рідкісних тварин). В кожному раунді 3 черепахи будуть розташовані випадковим чином в 6 чорних квадратах в 3 зонах для вчених та відвідувачів поруч з зоною океанів (3 сині зони рідкісних тварин). Решта чорних квадратів – порожні.

В кожній зоні вчених та відвідувачів знаходиться 0, 1 або 2 рідкісні тварини. Завдання робота – перемістити цих тварин з чорних квадратів зони вчених та відвідувачів в суміжний тропічний ліс або океан. Також завдання робота полягає в тому, щоб або Відвідувач (синій блок), або Вчений (червоний блок), або обидва
разом відвідали зону вчених та відвідувачів в залежності від кількості рідкісних тварин.

Якщо в зоні вчених та відвідувачів немає рідкісних тварин, то лише Відвідувач (синій блок) може відвідати цю зону, тобто робот може розташувати синій блок повністю всередині зони.

Якщо одна рідкісна тварина в зоні вчених та відвідувачів, то як і Відвідувач (синій блок) так і Вчений (червоний блок) можуть відвідати цю зону, тобто робот може залишити або 1 синій та/або 1 червоний блок повністю в середині зони.

Якщо 2 рідкісні тварини знаходяться в зоні вчених та відвідувачів, лише Вчений може відвідати цю зону, тобто робот може залишити червоний блок повністю всередині зони.

Час відведений на виконання завдання становить 2 хвилини.

2. Правила гри

1. Перед тим, як робота буде розміщено в зоні карантину, команда повинна розташувати максимум 4 синіх блока та 4 червоних в роботі. Розміри робота повинні відповідати тим, що зазначені правилами. Під час карантину робот буде перевірятися на наявність сторонніх об’єктів окрім 4 синіх та 4 червоних блоків. Після карантину не можна вносити ніякі зміни в робота (конструкційні та програмні). Кожна команда має принести свої сині та червоні блоки на змагання.
2. Перед кожним раундом 3 ягуара та 3 черепахи випадковим чином будуть розташовані на 6 з 12 чорних квадратах в зонах вчених та відвідувачів головою до відповідної жовтої зони як показано на малюнку.

3

Розміщення ягуарів випадковим чином може бути реалізовано за наступною схемою:

6 позицій ягуарів (6 чорних квадратів в 3 зонах вчених та відвідувачів суміжних з зоною тропічних лісів) пронумеровані від 1 до 6. В непрозору коробку кладуться 6 папірців з номерами від 1 до 6 і перемішуються. Витягаються 3 пронумерованих папірця з коробки та ягуари розташовуються на пронумерованих локаціях для ягуарів.

Випадкове розташування таким чином може привести до двох можливих варіантів:
– 3 зони вчених та відвідувачів містять по одному ягуару в кожній;
– одна зона для вчених та відвідувачів містить 2 ягуарів, друга – 1 ягуара, третя – жодного.

Розміщення випадковим чином 3 черепах відбувається за такою ж самою схемою. Вибране розташування рідкісних тварин є незмінним протягом раунду.

Приклад нумерації чорних квадратів для розміщення тварин на ігровому полі випадковим чином приведено на малюнку:

4

3. Блоки рідкісних тварин, що розташовані на чорних квадратах в зоні для вчених та відвідувачів, мають бути переміщені повністю в суміжну зону тропічних лісів або океану. Блок черепахи вважається правильно розташований, якщо він в вертикальному положенні, непошкоджений* та повністю в суміжній зоні океану. Мається на увазі, що всі частини синьої основи блоку торкаються поля у відведеній зоні. Зелені цеглини, що символізують черепаху, не вважаються частиною черепахи коли оцінюється положення тварини в зоні океану, і вони можуть «звисати» за зону. Блок ягуара вважається правильно розташований, якщо він у вертикальному положенні, непошкоджений* та повністю в суміжній зоні тропічних
лісів. Тут мається на увазі, що всі частини зеленої основи блоку торкаються поля у відповідній зоні. Чорні/жовті цеглинки, що символізують ягуара, не вважаються частиною ягуара, коли оцінюється положення ягуара в зоні тропічних лісів та можуть «звисати» за зону.

(*) Визначення поняття “Пошкоджений” у даному документі: об’єкт вважається пошкодженим, якщо хоча б одна LEGO – деталь повністю від’єднана від місця свого початкового розташування в об’єкті.

4. Блоки ягуара мають бути переміщені у відповідні зони тропічних лісів, що розташовані суміжно з зонами вчених та відвідувачів, де ягуари були розташовані на початку, перед стартом робота. Бали за ягуара не будуть нараховуватися, якщо він знаходиться в зоні тропічних лісів, але ця зона не суміжна з зоною початкового положення цього ягуара. Такі ж самі умови і для блоку черепахи. Якщо черепаха була переміщена в зону океану, що не суміжна з зоною початкового положення черепахи, то бали не нараховуються.

5

6

5. 4 блоки відвідувачів та 4 блоки вчених мають бути непошкодженими розміщені повністю в 6 зонах вчених та відвідувачів в залежності від кількості рідкісних тварин в чорних квадратах відповідної зони перед стартом робота:
– якщо немає рідкісних тварин, в зоні може бути розміщено один блок відвідувача або нічого;
– якщо в зоні одна рідкісна тварина, в зоні може бути розміщено або один блок відвідувача, або один блок вченого, або обидва блоки вченого та відвідувача, або нічого;
– якщо 2 блоки рідкісних тварин, в зоні може бути розміщений один блок вченого або нічого.

7

Випадкове розміщення 6 блоків рідкісних тварин може привести до ситуації, коли є більше ніж 1 варіант правильно розташувати блоки відвідувачів та вчених в 6 зонах для вчених та відвідувачів.
Наприклад, випадкове розміщення 6 блоків рідкісних видів тварин наступне:
– три зони вчених та відвідувачів містять 1 ягуара кожна;
– одна зона вчених та відвідувачів містить 2 черепахи;
– одна зона вчених та відвідувачів містить 1 черепаху.
В такому випадку є, принаймні, два можливі варіанти правильно розмістити відвідувачів і вчених, що зображені на малюнках:

8

Варіант 1

9

Варіант 2

6. В кожній зоні для вчених та відвідувачів максимально може бути розташованио один вчений та один відвідувач. Якщо більше ніж один відвідувач або більше ніж один вчений розташовані у відповідній зоні, бали за додаткові блоки не нараховуються.
7. Спроба вважається завершеною у наступних випадках:

  • Якщо робот зупинився та його проекція повністю знаходиться всередині фінішної зони (проекція кабелів може бути ззовні фінішної зони).
  • Якщо учасник команди сказав стоп.
  • Якщо учасник команди доторкнувся до робота, поля чи об’єктів на полі після старту залікової спроби.
  • Закінчився відведений на залікову спробу час.
  • Робот повністю покинув стіл для змагань.

3. Оцінювання

  1. Підрахунок балів проводиться після завершення залікової спроби.
  2. Максимальна кількість балів 160.
  3. Якщо команди мають однакову кількість балів, то їх положення у турнірній таблиці визначається за найменшим часом спроби, який було зафіксовано.

Таблиця оцінювання

Задача Бали за
кожну
Загалом
Вчений (червоний блок) розміщений правильно і
знаходиться повністю всередині зони для вчених та
відвідувачів, яка містила щонайменше 1 рідкісну тварину
на початку.
15 60
Відвідувач (синій блок) розміщений правильно і
знаходиться повністю всередині зони для вчених та
відвідувачів, яка містила щонайбільше 1 рідкісну тварину
на початку.
15 60
Черепаха розміщена вірно та знаходиться повністю у
відповідній синій зоні, що є суміжною з зоною вчених та
відвідувачів, де вона розташовувалася на початку
5 15
Ягуар розміщений вірно та знаходиться повністю у
відповідній зеленій зоні, що є суміжною з зоною вчених та
відвідувачів, де він розташовувався на початку
5 15
Робот фінішує повністю в зоні фінішу 10
Максимальний бал 160

4. Опис столу для змагань

  1. Внутрішні розміри поля 2362 мм х 1143 мм ±5 мм.
  2. Зовнішні розміри столу не регламентовано.
  3. Основні кольори столу для змагань – білий або чорний. Колір бортиків може бути будь-яким.
  4. Висота бортів: 70±20 мм.

5. Опис поля для змагань

  1. Всі чорні лінії 20 ± 1 мм.
  2. Всі виміри (довжини відрізків, відстань між об’єктами) можуть мати похибку ± 5 мм.
  3. Якщо стіл більший за поле, то поле вирівнюється по правому верхньому кутку до бортиків столу.

10

6. Опис об’єктів, що використовуються в змаганні

1. В змаганні використовуються 8 блоків:
– 4 червоних, що складаються з 4 червоних LEGO-цеглинок 2х4;
– 4 синіх, що складаються з 4 синіх LEGO-цеглинок 2х4;

red1
red2
red3
red4

2. В змаганні використовуються 3 ягуара:
Кожний ягуар складається з 12 зелених LEGO-цеглинок 1х6, 6 жовтих LEGO-цеглинок 2×4, 2 жовтих LEGO-цеглинок 2×2, 1 чорного LEGO-цеглинок 2×2 і 8 чорних LEGO – пластин 1×2.

Jaguar1
Jaguar2
Jaguar3
Jaguar4
Jaguar5
Jaguar6
Jaguar7
Jaguar8
Jaguar9
Jaguar10

 

3. В змаганні використовуються 3 черепахи:
Кожна черепаха складається з 12 синіх LEGO-цеглинок 1×6, 6 зелених LEGO – цеглинок 1×6, 2 зелених LEGO-цеглинок 2×4 і 2 зелених LEGO-цеглинок 2×2.

Turtle1
Turtle2
Turtle3
Turtle4
Turtle5
Turtle6
Turtle7

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням.

Завантажити поле можна за цим посиланням.