Молодша ліга

РОЗУМНИЙ ПАСАЖИРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ

Завантажити PDF-версію Правил для друку можна за цим посиланням

Завантажити PDF-версію Поля для друку можна за цим посиланням

Форма реєстрації

ЗМІСТ

  1. ВСТУП
  2. ІГРОВЕ ПОЛЕ
  3. ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ
  4. РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ. ЖЕРЕБКУВАННЯ
  5. МІСІЯ РОБОТА
  6. ОЦІНЮВАННЯ
  7. ЗБІРКА ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ

1. ВСТУП

Транспорт – одна з ключових, зростаючих та змінних галузей у 21 сторіччі. Щодня з’являються нові інформаційні технології, які дозволяють  вирішувати транспортні завдання. Це призводить до швидкого процесу автоматизації транспорту.

Одним з проявів автоматизації транспорту стали безпілотні автомобілі. Безпілотні транспортні засоби здатні самостійно оцінювати навколишні умови, трафік, перешкоди та здійснювати перевезення без втручання людини. Завдяки робототехніці можливо зробити транспорт більш безпечним, уникати заторів, нещасних випадків, скоротити площу під стоянки тощо. В майбутньому безпілотні транспортні засоби зможуть замінити таксі та громадський транспорт.

Місія команд цього року полягає в побудові робота, якого можна буде перевірити в ролі справжнього безпілотного таксі, що зможе рухатись самостійно та допоможе в перевезенні пасажирів з пунктів відправлення до пунктів призначення.

 2. ІГРОВЕ ПОЛЕ

На рисунку нижче зображено ігрове поле цього сезону та вказані всі ігрові зони.

Якщо стіл більший ніж ігрове поле, скористайтеся зоною старту/фінішу для позиціонування поля. Розмістіть  зону старту/фінішу в один з кутів вашого ігрового столу.

Для отримання додаткової інформації про технічні характеристики ігрового столу, будь ласка, перегляньте загальні правила WRO пункт 4.

3. ОБ’ЄКТИ ІГРОВОГО ПОЛЯ

На ігровому полі є 8 фігурок пасажирів різних кольорів (зелений, червоний, жовтий та синій) – 4 фігурки дорослих та 4 фігурки дитини, а також 1 фігурка дорослого та 1 фігурка дитини білого кольору.

Важливо! Не всі пасажири беруть участь в заїзді, будь ласка ознайомтесь з правилами жеребкування нижче.

Фігурка дорослого

Фігурка дитини

Також на полі є 2 акумулятори:

На полі знаходяться 2 стіни (стіни не закріплені). Переміщати або руйнувати стіни заборонено.

Стіна між жовтою зоною (Кінотеатр) та червоною зоною (Торговий центр)

Стіна, що оточує Дім

4. РОЗТАШУВАННЯ ІГРОВИХ ОБ’ЄКТІВ.

ЖЕРЕБКУВАННЯ

Місцезнаходження пасажирів

Позиції пасажирів визначаються жеребкуванням на початку кожного раунду. Жеребкування проводиться наступним чином:

1. Розмістіть кольорові фігурки пасажирів (червоні, жовті, зелені та сині) у стартових зонах для пасажирів відповідного кольору на ігровому полі:

  • Сині пасажири на маленьких синіх прямокутниках у Зоопарку (Зелена зона);
  • Жовті пасажири на маленьких жовтих прямокутниках у Школі (Синя зона);
  • Червоні пасажири на маленьких червоних прямокутниках у Кінотеатрі (Жовта зона);
  • Зелені пасажири на маленьких зелених прямокутниках у Торговому центрі(Червона зона).

          Зверніть увагу! Колір прямокутників для розташування фігурок пасажирів не співпадає з кольором зони:

  • На Жовтій зоні (Кінотеатр) розташовані червоні прямокутники (стартова зона для червоних фігурок пасажирів).
  • На Червоній зоні (Торговий центр) розташовані зелені прямокутники (стартова зона для зелених фігурок пасажирів).
  • На Синій зоні (Школа) розташовані жовті прямокутники (стартова зона для жовтих фігурок пасажирів).
  • На Зеленій зоні (Зоопарк) розташовані сині прямокутники (стартова зона для синіх фігурок пасажирів).

Дорослі пасажири розміщуються своїми руками зорієнтованими до центра поля. Пасажири-діти розташовуються своїми руками паралельно чорній лінії на краю їх стартової зони. (див. рис.)

2.Визначення положення ігрових об’єктів.

У коробці для жеребкування знаходяться 4 різні кольорові LEGO-цеглинки: червона, жовта, синя та зелена. Витягуйте одну за одною цеглинки (не повертаючи їх у коробку) та відповідно порядку кольорів зроби наступне:

1 цеглинка – в зоні відповідного кольору замініть кольорову фігурку дитину на білу фігурку дитини. (Наприклад: першою цеглинкою дістали червону. Це означає, що потрібно замінити зелену фігурку дитини на білу фігурку дитини);

2 цеглинка – в зоні відповідного кольору замініть кольорову фігурку дорослого на білу фігурку дорослого. ( Наприклад: другою цеглинкою дістали синю. Це означає, що потрібно замінити жовту цеглинку дорослого на білу фігурку дорослого);

3 цеглинка – в зоні відповідного кольору заберіть фігурки дитини. (Наприклад: третьою цеглинкою дістали жовту. Це означає, що потрібно забрати за поля червону фігурку дитини);

4 цеглинка – в зоні відповідного кольору заберіть фігурку дорослого. (Наприклад: четвертою цеглинкою дістали зелену. Це означає, що потрібно забрати з поля синю фігурку дорослого);

Один з можливих варіантів розташування об’єктів:
Приклад жеребкування: червоний, жовтий, зелений та синій кольори.

  • Замінили фігурку дитини на ЧЕРВОНІЙ зоні на білу фігурку дитини;
  • Замінили фігурку дорослого на СИНІЙ зоні на білу фігурку дорослого;
  • Видалили з раунду фігурку дитини з ЖОВТОЇ зони;

Видалили з раунду фігурку дорослого з ЗЕЛЕНОЇ зони.

Розташування акумуляторів

Один акумулятор розміщується в зоні старту/фінішу. Командам дозволяється помістити цей акумулятор на свого робота. Якщо команда поміщає цей об’єкт на робота, то разом з акумулятором  робот повинен вписуватись в максимальні розміри робота (25см х 25см х 25см). Якщо команда не хоче використовувати акумулятор, який розташовується в зоні старту/фінішу, його можна вилучити з поля.

Другий акумулятор розміщується в невеликому прямокутнику в Чорній області (Зарядна станція), довгою стороною паралельно довгої сторони столу. (див.рис.)

Розташування стін

Стіни розміщені на темно-сірих областях, які точно співпадають з розмірами самих стін. Одна стіна з декількох сторін оточує Дім, а інша знаходиться між Кінотеатром (жовта зона) та Торговим центром (червона зона).

5. МІСІЯ РОБОТА

Для того аби краще зрозуміти завдання, місії будуть пояснюватись у декількох розділах. Але, звичайно, команда може вирішувати в якому порядку буде виконувати завдання.

5.1.        Місія: Перевезти пасажирів до їх місця призначення

Робот повинен перевезти жовті, зелені, червоні, сині та білі фігурки пасажирів до місця їх призначення.

5.1.1.     Жовті фігурки пасажирів

Перевезіть до жовтої області (Кінотеатр, прямокутна зона, включає зображення завіси).

5.1.2.     Зелені фігурки пасажирів

Перевезіть до зеленої області (Зоопарк).

5.1.3.     Червоні фігурки пасажирів

Перевезіть до червоної зони (Торговий центр).

5.1.4.     Білі фігурки пасажирів

Перевезіть до білої зони (Дім).

5.1.5.     Сині фігурки пасажирів

Сині фігурки пасажирів (дитина або дорослий, не залежно від жеребкування) залишаються в зеленій зоні (Зоопарк) цілий день. Цих пасажирів не треба переміщати. Все добре поки пасажири все ще торкаються свої початкових положень.

Зверніть увагу! Під час підрахунку балів враховується лише кольорова область (не включаючи чорну лінію). Будь ласка ознайомтесь з таблицею підрахунку балів для отримання додаткової інформації.

5.2.        Місія: Перевезти обладнання до зарядної станції.

Робот повинен доставити один із блоків акумулятора до позначеної зони акумуляторів всередині зарядної станції.

Команда може вирішити, який акумулятор буде використовувати: акумулятор, що розташовується в зоні старту/фінішу чи той, що розташовується в невеликому прямокутнику всередині зарядної станції (Чорна зона).

Зараховується тільки один акумулятор. Якщо команда завозить обидва акумулятори, то зараховується тільки один, той що має більшу кількість балів. (Наприклад: Якщо один акумулятор повністю перебуває в зоні акумуляторів, а інший – тільки частково, то буде зараховано акумулятор, який повністю знаходиться в зоні акумуляторів)

5.3.        Місія: Паркування робота.

Перед початком раунду робот (вертикальна проекція робота) повинен бути повністю в зоні старту/фінішу (оточуюча чорна лінія не входить до зони старту/фінішу). На початку кабелі враховуються в максимальний розмір робота (25см х 25см х 25см), тому вони (вертикальна проекція кабелів) повинні теж повністю бути в зоні старту/фінішу.

Місія вважається завершеною коли робот повертається  в зону старту/фінішу, зупиняється, а вертикальна проекція робота повністю в зоні старту/фінішу (кабелі можуть бути за межами зони старту/фінішу).

5.4.        Штрафні бали (Стіни)

Стіни повинні бути не пошкоджені та залишитись на своєму місці. Якщо стіни зазнали ушкоджень або були пересунуті за межі сірої зони (початкової зони розташування), призначається штраф, але за умови, що це не призведе до від’ємної кількості балів.

6.ОЦІНЮВАННЯ

Пояснення для підрахунку балів:

  • «Стоїть» – об’єкт ігрового поля все ще знаходиться у вертикальному положенні (початкове положення).
  • «Не стоїть» – будь яке інше положення.
  • «Повністю» –  об’єкт ігрового поля торкається лише відповідної зони і нічого іншого.
  • «Частково» – об’єкти гри, принаймні однією частиною торкаються відповідної області.
  • «Непошкоджений» – об’єкт вважається пошкодженим, якщо хоча б одна LEGO – деталь повністю від’єднана від місця свого початкового розташування в об’єкті.

Завдання Кожен Всього
Червоний/Жовтий/Зелений/Білий пасажир (дитина або дорослий):

  • Стоїть у відповідній зоні;
  • Повністю у відповідній зоні;
  • Непошкоджений.
25 125
Червоний/Жовтий/Зелений/Білий пасажир (дитина або дорослий):

  • Не стоїть, але у відповідній зоні;
  • Повністю у відповідній зоні;
  • Непошкоджений.
15 75
Червоний/Жовтий/Зелений/Білий пасажир (дитина або дорослий):

  • Знаходиться (стоїть або не стоїть) у відповідній зоні;
  • Частково у відповідній зоні;
  • Непошкоджений.
5 25
Червоний/Жовтий/Зелений/Білий пасажир (дитина або дорослий):

  • Стоїть у не відповідній зоні;
  • Повністю у не відповідній зоні;
  • Це не початкова зона старту пасажира, не зона зарядної станції та не зона старту/фінішу робота;
  • Непошкоджений.
10 50
Червоний/Жовтий/Зелений/Білий пасажир (дитина або дорослий):

  • Не стоїть у не відповідній зоні;
  • Повністю у не відповідній зоні;
  • Це не початкова зона старту пасажира, не зона зарядної станції та не зона старту/фінішу робота;
  • Непошкоджений.
5 25
Синя фігурка пасажира (дитина або дорослий, залежно від жеребкування), як і раніше, стоїть в початковій зоні та торкається синього прямокутника або сірої лінії навколо в зеленій зоні та непошкоджена.

(Бали зараховуються за умови, що є будь-які бали позитивні за інших пасажирів)

15
Один акумулятор повністю знаходиться в зоні акумуляторів та непошкоджений. 15
Один акумулятор частково в зоні акумуляторів та непошкоджений. 5
Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу.

(Бали зараховуються за умови якщо є будь-які бали за пасажирів)

10
Робот пошкоджує або переміщує стіну з початкового положення. -5 -10
Максимальна кількість балів 165

Пояснення до оцінювання

Стоять у відповідній зоні, та повністю у відповідній зоні – 25 балів.

*червона завіса входить до жовтої зони (Кінотеатр)

Не стоїть, але у відповідній зоні, повністю у  відповідній зоні – 15 балів.

Знаходиться (стоїть або не стоїть) у відповідній зоні, частково у відповідній зоні – 5 балів.

Стоїть у не відповідній зоні, повністю у зоні – 10 балів.

Не стоїть у не відповідній зоні, повністю у зоні – 5 балів.

Зверніть увагу!          Це не початкова зона старту пасажира, не зона зарядної станції та не зона страту/фінішу робота.

Не правильне виконання! У всіх цих ситуаціях ви не отримаєте жодних балів:

Синя фігурка пасажира (дитина або дорослий, залежно від жеребкування), як і раніше, стоїть на початковому положенні в зеленій зоні. (Бали зараховуються за умови, що є будь-які бали за інших пасажирів) – 15 балів.

Зараховується!

Стоїть в стартовій позиції

Зараховується!

Торкається до початкової позиції

Зараховується!

Торкається до навколишньої сірої лінії

Не зараховується!

Пасажир знаходиться поза прямокутником

Не зараховується!

Пасажир не стоїть

Не зараховується!

Пасажир не торкається початкової позиції

Один акумулятор повністю знаходиться в зоні акумуляторів – 15 балів.

Зона акумуляторів – це внутрішній сірий прямокутник без будь яких навколишніх ліній

В цьому випадку «повністю» означає те, що частина акумулятора, яка торкається поля повністю в зоні акумуляторів.

Зараховується лише один акумулятор з вищими балами (в цьому випадку той, що повністю в зоні акумуляторів)

Зараховується коли акумулятор лежить на боці, головне аби всі частини, що торкаються поля знаходились в зоні акумуляторів.

Один акумулятор частково в зоні акумуляторів – 5 балів.

Робот повністю зупиняється в зоні старту/фінішу (Бали зараховуються за умови якщо є будь-які бали за пасажирів)– 10 балів

Зараховується!

Проекція робота повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.

Зараховується!

Проекція робота повністю в зоні старту/фінішу, але кабелі виходять за зону.

Не зараховується!

Проекція робота  не повністю знаходиться в зоні старту/фінішу.

Робот пошкоджує, або переміщує стіну з початкового положення –  -5 балів.

Зараховується!

Стіна переміщується лише в межах сірої зони виведеної під нею.

Штраф!

Стіна знаходиться за межами сірої зони.

Штраф!

Стіна пошкоджена.

*Інструкції збірки ігрових об’єктів у версії правил для друку