Молодша ліга 2016(Архів)

Реєстрацію завершено!

Прибирання сміття

Ви маєте створити робота, який допоможе підтримувати навколишнє середовище у чистоті. Запрограмуйте робота на прибирання сміття на траєкторії його руху. На цьому шляху знаходяться сім ключових точок, деякі з яких можуть містити сміття чи відходи – їх і потрібно очистити.

Elementary_Rules_1

ЗМІСТ

1. Опис завдання
2. Правила змагань
3. Підрахунок балів
4. Опис столу для змагань
5. Опис розмітки поля для змагань
6. Опис об’єктів, що використовуються в завданні
7. Завантажити правила та макет поля у форматі *.pdf

Опис завдання

Задачею робота є прибирання Сміття, що представлено червоними блоками, зібраними з кубиків LEGO, з Ключових точок, які позначені колами. Червоні блоки мають бути розміщені в зоні для переробки сміття і замінені на сині блоки, які позначають Ключову точку як «очищену».

Elementary_Rules_2

Робот має розпочати рух зі стартової зони (зелений квадрат), будучи завантаженим чотирма синіми блоками, які будуть використані для позначення Ключових точок «очищеними». На полі в семи Ключових точках будуть випадковим чином розміщені чотири червоні блоки і три сині.

Синій блок: позначає «очищену»
ключову точку

E_wro_page_3

Червоний блок: позначає сміття
_

E_wro_page_4

Місією робота є розміщення чотирьох синіх блоків повністю всередині чотирьох кіл, що обмежують Ключові точки, в яких на початку спроби розміщено червоні блоки. Червоні блоки мають бути переміщені до зони для переробки сміття (жовта область). Місія вважається завершеною, коли вертикальна проекція робота повністю знаходиться в фінішній зоні (червона область).
Максимальний час виконання завдання – 2 хвилини.

Правила змагань

1. Всі учасники відповідної вікової категорії мають знаходитися в зоні для змагань відповідної вікової категорії. В зону змагань допускаються тільки учасники, судді та їх помічники. До оголошення початку змагань всі роботи мають бути повністю розібрані (шини зняті з колісних дисків, пластикові гусениці розібрані на окремі деталі, і т.ін.)

2. Формат змагань передбачає дві залікові спроби. Фінальний рейтинг команд будується за результатами кращої з них.

3. На підготовку до першої залікової спроби учасники мають 120 хвилин, і 45 – на підготовку до другої залікової спроби. Перерва між спробами не передбачена. Після того, як час на підготовку до залікової спроби закінчується, учасники повинні розмістити своїх роботів в карантинній зоні – на спеціальному столі біля їх столу для змагань. Після того, як всі команди розмістять своїх роботів у карантинній зоні, суддя перевіряє роботів на відповідність правилам. У випадку невідповідності робота правилам змагань команда отримує 5 хвилин на виправлення. Якщо і після цього часу робот не готовий до змагань, команда пропускає залікову спробу і має можливість забрати робота з зони карантину і внести до нього зміни вже після закінчення залікової спроби – під час підготовки до другої залікової спроби.

4. Максимальні розміри робота на старті – 250х250х250 мм. Після старту розміри робота не обмежуються. Виміри розмірів робота проводяться в тому ж положенні робота, в якому він буде стартувати зі стартової комірки.

5. Перед тим, як робота буде розміщено в карантинній зоні, в його пам’яті має бути лише одна програма з іменем «run» в розділі «Software Files» у випадку використання NXT і лише один проект у випадку використання EV3. Проект повинен мати ім’я «WRO2016», а головний виконуваний файл повинен мати ім’я «run». Якщо суддя помітить невідповідність цьому правилу, учасники повинні будуть видалити всі файли, які його порушують.

6. Максимальний час виконання місії – 2 хвилини. По завершенні 2-х хвилин фіксується фініш. Відлік часу розпочинається в той момент, коли суддя дає сигнал до старту. На старті вертикальна проекція робота повинна знаходитися в межах стартової зони. Мікропроцесорний блок має бути вимкнутий. Учасники можуть внести незначні зміни до конструкції робота в стартовій зоні. Проте, учасники не можуть вводити дані в програму шляхом зміни положення окремих частин робота. Якщо суддя помітить порушення, він може дискваліфікувати команду. Після того, як учасники підготували робота до старту, суддя дає сигнал увімкнути мікропроцесорний блок і обрати програму, за якою буде працювати робот (але не запускати). Учасники запускають програму за сигналом судді, і в цей же момент суддя розпочинає відлік часу.

7. Перед тим, як команда помістить робота у зону карантину, в нього завантажують чотири сині блоки і перевіряють, чи не перевищує така конструкція дозволені розміри 25 х25 х 25 см. Частиною перевірки буде виявлення в роботі будь-яких частин, схожих на елементи для виконання завдання, крім дозволених чотирьох синіх блоків. Після карантину не можна вносити жодних змін в конструкцію робота.

8. На початку кожного раунду (після карантину), 3 сині блоки і 4 червоні будуть випадковим чином розміщені на синіх квадратах всередині семи кіл. Процедура випадкового розміщення блоків буде наступна: всі сім блоків будуть поміщені в непрозору ємність і будуть вийматися з неї по 1 шт. і розміщуватися на полі в наступному порядку:

Elementary_Rules_5

Цей порядок розміщення блоків буде однаковий для всіх команд і вибиратися двічі: перед кожною заліковою спробою.

9. Місія робота полягає в розміщенні 4-х синіх блоків в тих колах, в яких знаходилися червоні блоки, переміщенні червоних блоків до жовтої зони. Місія завершується, якщо вертикальна проекція робота повністю знаходиться в червоній фінішній зоні.

10. Синій блок вважається вірно розташованим, якщо він торкається поля для змагань і його вертикальна проекція повністю знаходиться всередині кола. Блок має бути непошкодженим (не розібраним на складові частини):

Elementary_Rules_6

11. Червоний блок вважається вірно розташованим, якщо він торкається поля для змагань і його вертикальна проекція повністю знаходиться всередині жовтої зони. Блок має бути непошкодженим (не розібраним на складові частини). Чорна лінія не вважається частиною зони переробки сміття:

Elementary_Rules_7

12. Якщо в одному колі розміщено більше, ніж один синій блок, бали нараховуються тільки за один синій блок.

13. Якщо в одному колі по завершенню місії розміщено синій і червоний блоки, бали за синій блок не нараховуються.

14. Робот не повинен зміщувати зелений і червоний бар’єри, розміщені на одній з сторін стартової та фінішної зони на сірих прямокутниках. Якщо по завершенню залікової спроби вертикальні проекції бар’єрів не повністю знаходяться в сірих зонах, роботу нараховуються штрафні бали.

Elementary_Rules_8

15. Під час залікової спроби біля столу для змагань можуть перебувати тільки суддя, його помічник і один з членів команди –оператор. Члени команди не можуть торкатися робота під час виконання залікової спроби.

16. За потреби, робот може залишити на полі будь-яку частину, яка не містить електронних компонентів (мікропроцесорний блок, сервомотор, сенсори). Як тільки частина робота торкається поля або зібраного з LEGO елемента і перестає торкатися самого робота, ця частина перестає бути частиною робота і не враховується у його вертикальній проекції.

17. Якщо під час виконання роботом завдання виникає яка-небудь невизначеність, суддя приймає остаточне рішення. Суддя буде зміщувати своє рішення в сторону найгіршого варіанту з доступних для контексту ситуації. Це означає, що у випадку, коли суддя не впевнений у виконанні роботом якоїсь із частин завдання, буде прийматися рішення про те, що робот не виконав це завдання.

18. Спроба і час закінчиться, якщо:
a. Хтось з членів команди торкається до робота поля чи об’єктів на полі після старту залікової спроби.
b. Закінчився час, відведений на залікову спробу (2 хв.)
c. Робот повністю покинув стіл для змагань.
d. Член команди сказав «СТОП».
e. Було порушено правила, описані в цьому документі.
f. Вертикальна проекція робота повністю знаходиться всередині червоної фінішної зони.

 Підрахунок балів

1. Бали підраховуються після завершення залікової спроби.
2. Максимальна кількість балів = 100.
3. Якщо дві команди отримують однакову кількість балів, рейтинг будується за кращим часом залікової спроби, при чому обирається найкраща спроба з двох.
Таблиця для підрахунку балів:

Задача Кількість балів Загалом Мах
Повністю забрати червоні блоки з кіл 5 за кожен блок 20 балів максимум
Розмістити сині блоки в колах, помічених червоними блоками 10 за кожен блок 40 балів максимум
Червоні блоки розміщено повністю в жовтій зоні (без жодного синього). 5 за кожен блок 20 балів максимум
Робот закінчив спробу в зоні фінішу 5 балів
Місію виконано успішно: всі блоки на вірних місцях, бар’єри не зміщено, робот повністю в фінішній зоні 15 балів
Робот змістив бар’єр -5 балів за один -10 балів
Загалом 100

 Опис столу для змагань

1. Внутрішній розмір столу складає 2400 мм х 1200 мм.
2. Основний колір поля – білий.
3. Висота стінок 70±20 мм.

 Опис розмітки поля для змагань

Elementary_Rules_9

1. Всі чорні лінії мають ширину 20±1 мм.
2. Точність дотримання розмірів ±5 мм.
3. Якщо стіл для змагань більший за поле, в стіл можуть вкладатися додаткові бортики для зменшення його внутрішнього розміру.

Опис об’єктів, що використовуються в завданні

На початку місії на полі будуть розміщені 3 синіх блоки розміром 4х4 виступи, які символізують чисті Ключові точки і 4 червоних блоки, що символізують Відходи.

JH_Wro_SMall_Step_page_1 JH_Wro_SMall_Step_page_2

Червоний та синій бар’єри збираються з кубиків LEGO розміром 4х2 виступи і розташовані на сірих прямокутниках поруч з одною із сторін стартової та фінішної зон.

E_WRO2_page_1

 

7. Завантажити правила та макет поля у форматі *.pdf

Макет поля векторний, тому може бути надрукований на папері або вінілі потрібного розміру без втрати якості.